به‌روز شده در: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
یک سوال مهم در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها در اولین سال دولت یازدهم؛
اما سوال اصلی این است که «بنا به اخبار رسیده» که جرس مدعی آن شده، اگر دروغ است که هیچ، اما اگر واقعیت دارد، این اخبار از سوی چه منبعی در اختیار جرس قرار گرفته؟ ر
به گزارش حرف تازه به نقل از شیرازه انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز که به زعم اعضای اصلی این انجمن، تنها تشکل اصلاح طلب در جنوب کشور است (بود! چون با آمدن دکتر روحانی فضا تغییر کرده است) هم متن و هم حاشیه‌های جالب و قابل بحثی دارد. شیرازه قبل‌ترها در مطلبی با عنوان «نفاق؛ رمز تحلیل انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز» به بیان برخی مسائل در خصوص این انجمن پرداخته بود.



دیدار اعضای فعال انجمن فرهنگ و سیاست با هاشمی رفسنجانی

با روز کار آمدن دکتر روحانی و تغییر فضای سیاسی کشور به نظر می‌رسد این انجمن بنا دارد در پس شعار اعتدال رئیس جمهور محترم برنامه‌های افراطی خود را تشدید کرده و این یعنی دقیقا همان کاری که تا کنون می‌کرده است. اعضای این تشکل سال‌ها است شعار اعتدال سر می‌دهند اما در افراطی‌ترین حرکات و رفتارها در دانشگاه شیراز به صورت مستقیم یا غیرمستقیم دخیل بوده‌اند.

شیرازه جهت اطلاع دانشجویان و مسئولین فعلی و آینده! دانشگاه شیراز، یک نمونه از رفتارهای عجیب این تشکل را از زاویه‌ای متفاوت بررسی می‌کند.

ماجرا از این قرار است که انجمن فرهنگ و سیاست در نظر داشت تا با دعوت از اعضای ادوار این تشکل و برخی اساتید و چهره‌های مطرح مراسم افطاری خود را در تاریخ 9 تیرماه برگزار کند. این مساله ظاهرا با مخالفت مسئولین دانشگاه مواجه می‌شد. اما آن‌چه اکنون مد نظر است، ریز جزئیاتی است که سایت جنبش راه سبز (جرس) که یک رسانه ضدانقلاب محسوب می‌شود،‌ از این درخواست محوز و مجوز ندادن دانشگاه روایت کرده است. این سایت می‌نویسد:

بنا به اخبار رسیده به جرس، لازم به ذکر است با توجه به امتداد فضای بسته و امنیتی در دانشگاه شیراز و بنا به روند مرسوم مسئولین دانشگاه در مخالفت با با سخنرانی چهره های برجسته، در ابتدا اعضای تشکل چنین تصور کردند که مخالفت مذکور به دلیل سخنرانی دکتر جلایی پور در مراسم است، اما اعضای انجمن طی تماس های بعدی با پاسخ های عجیبی از قبیل "برگزاری برنامه افطاری معمول نیست" یا "دانشگاه صلاح دید برنامه برگزار نشود" متوجه مخالفت مسئولین با برگزاری کلیت برنامه افطاری گردیدند.


اما سوال اصلی این است که «بنا به اخبار رسیده» که جرس مدعی آن شده، اگر دروغ است که هیچ، اما اگر واقعیت دارد، این اخبار از سوی چه منبعی در اختیار جرس قرار گرفته؟ رابط خبری سایت جرس در انجمن فرهنگ و سیاست کیست که تا این حد می‌داند که مسئولان دانشگاه دقیقا چه گفته‌اند و روند ماجرای درخواست مجوز از چه قرار بوده است؟ آیا غیر از این است که معمولا افراد اصلی یک تشکل از چنین مواردی مطلع‌اند؟ البته شاید هم رابط خبری خارج از این افراد است اما بالاخره رابط که هست و این محل سوال است.

اما نکته جالب تر این‌که در گزارش مردادماه حقوق بشر ایران که از سوی شیرین عبادی که همواره آتش بیار معرکه دشمن علیه ایران بوده، منتشر شده است، به ماجرای افطاری انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز هم اشاره شده! که واقعا محل سوال است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: